Hoe krijg ik mijn draadloze Shure EC4 aan de praat?

Ik heb twee Shure EC4 wireless diversity kastjes. Degene met 20.000+ MhZ werkt perfect, de andere van 19.500 MhZ blijft een raar 'onweergeluid' geven. Tevens vraag ik me af of deze frequentie toevallig bezet is.

Toegevoegd na 38 seconden:
De kastjes zijn er trouwens voor om draadloos gitaar te kunnen spelen. Aan de antenne ligt het niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (1)

Je kunt de frequenties wijzigen voor deze microfoons kennelijk. Soms is het gebruik van de Squelch knop aan te raden om onwenselijk ruis/storing te onderdrukken.
Kijk in de handleiding hoe je de frequenties verandert, of draai de squelch knop dicht genoeg zodanig dat je alleen het signaal hoort van de mic. Hoewel de frequenties dicht bij elkaar zitten voor een diversity systeem denk ik niet aan interferentie o.i.d. dus de band zat niet bezet zijn... maar wil het ook niet uitsluiten.

"The Shure EC Series wireless microphone systems are configurable,
single-channel systems operating in the VHF band between
169.445 MHz and 216.100 MHz. All EC systems feature
state-of-the-art, phase-locked loop (PLL) digital frequency control
to generate an exceptionally clean, low-noise signal. This built-in
frequency control makes EC systems ideal for installations where
multiple wireless systems are to be used. The PLL frequency control
circuit is also programmable, so any factory-authorized technician
can change the carrier frequency of any EC transmitter and receiver."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is niet voor een microfoon, het is voor een draadloze gitaar.. is dezelfde ontvanger, maar net dezelfde zender. Op de zender kan ik namelijk geen frequenties vervangen. Kan het ook zo zijn dat hij zo stoort omdat ik naast een stroommast woon?