Welke audio kabel moet ik kopen? Yamaha pc-33

Ik wil mijn yamaha opnemen op mijn pc. Hier voor heb ik verschillende outputs op mijn keyboard. Voor de duidelijkheid; ik wil audio opnemen en geen MME.
Mijn keyboard heeft de volgende output--> l/mono en de r
Wat moet ik nu doen om mijn keyboard te verbinden met mijn pc?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
L+R naar de ingang van je audiokaart (vaak stereo minijack).
TurfGraver
7 jaar geleden
Let wel op dat je geen microfoon ingang op de PC gebruikt (of deze zo instelt als line input).

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je de Yamaha CP33 bedoelt.

Je gaat, uitgaande van een standaard geluidskaart, een kabel nodig hebben van 2x 6.3mm male jack naar 1x stereo 3.5mm male.

Deze dus: http://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1042862/jack-splitter-kabel-35mm-naar-63mm-mono-15-meter.html

Uiteraard kun je ook altijd een fotootje maken van de aansluitingen en even langs een willekeurige muziekwinkel.

Succes!