Kan een 350 RMS Watt Subwoofer aangesloten worden op een Quad 405 versterker?

Hallo,

Ik ben van plan een subwoofer de bouwen, daarbij heb ik een oogje op een 10" subwoofer driver van 350 watt rms. Ik heb nog een Quad 405 versterker staan (was tijdje geleden een van de betere versterkers) deze heeft een output van 100 watt per channel (2 channels) en heeft een weerstand van 8 Ohm.

Ik vroeg me af of ik deze versterker geschikt is voor de subwoofer.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Antwoorden (1)

Deze versterker kan alles aan, ook deze subwoofer, zorg wel voor dat de impedantie hetzelfde is, voor een optimaal resultaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke! Bedankt voor je antwoord. Zou je misschien een iets verdere uitleg kunnen geven over waarom dit mogelijk is? Alvast bedankt!