Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haal ik het bromgeluid bij mijn radio weg?

Hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een autoradio, raspberry pi en een auto tv/monitor. voor een project heb ik een raspberry pi via composiet video ( de gele stekkers ) aangesloten op mijn tv'tje. dit tv'tje werkt op 12 volt en gebruik ik dus puur als monitor voor mijn raspberry pi. daarnaast heb ik mijn auto radio. om het geluid vanaf mijn raspberry pi naar de autoradio te sturen, heb ik de witte en rode kabels dus niet in het tv'tje gestopt en doorgelust, maar rechtstreeks aangesloten op mijn autoradio.

het probleem is dat de raspberry pi en dat het tv'tje met beeld helemaal werkt, maar zodra ik de audio kabels in mijn autoradio steek, beginnen ze keihard te brommen en begint mijn tv'tje helemaal wazig beeld weer te geven. ik hoef niet eens muziek af te spelen of dit probleem doet zich al voor.

waarschijnlijk heeft dit met aard maken; alle adapters zijn aardloos.

hoe los ik dit op.

PS; als er vragen zijn, zet het in de reacties

7 jaar geleden
in: Audio
49

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het bromgeluid bij een radio kan worden veroorzaakt door een storing in de antenne of een defecte luidspreker. Probeer eerst de antenne te vervangen of te verplaatsen. Als dat niet helpt, controleer dan of de luidspreker defect is. Als dat het geval is, vervang de luidspreker dan door een nieuwe.
(Lees meer...)
Bronnen:
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding