Is plaatsing subwoofer onder een bureau in een hoek optimaal voor basproductie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tip, om de beste plaats voor je sub te bepalen (is namelijk ook afhankelijk van de akoestiek van je kamer).
1. Plaats de sub op de plek waar jij normaal luistert.
2. Ga vervolgens in de kamer op verschillende plaatsen (bijvoorbeeld in de hoek onder je bureau) luisteren waar je de meeste bas hoort.
3. Plaats je sub daar. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lage geluidsfrequenties komen gemakkelijk door objecten en muren heen. Dus nee, het maakt niks uit waar je een subwoofer plaats.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook lage frequenties worden wel degelijk gereflecteerd door muren. Door de grote hoeveelheid energie worden ze ook het 'makkelijks' gefragen door muren.
Als het niks uit zou maken zou men geen enkel basstrap verkopen :)

Antwoorden (1)

Het geluid van een subwoofer is niet richtinggevoelig, het maakt dus niet zo veel uit waar je de subwoofer zet zolang dat maar niet met de speaker dicht op een muur is en ook niet in een richting waardoor de sub andere zaken mee in trilling kunnen brengen.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! De afstand tot de muur op de foto is ver genoeg veronderstel ik?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
**Is ongeveer 30 cm
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een frequentie van 50Hz (nog niet eens sub laag) heeft al een golflengte van 6,86 mtr.... :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké dat zet de dingen in perspectief ;)