kun je twee versterkers op één computer aansluiten?

Kun je doormiddel van een audiosplitter 2 versterkers op één computer aansluiten?
Je doet dan die 3,5 mm splitter in de computer en sluit daar twee kabels op aan naar de beide versterkers.
Doet de versterker het dan nog of verminderd dat het geluid?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit kan praktisch zo. Hieronder gok ik een reactie die uitlegt dat dit slecht is voor je apparatuur, dus een technisch tegenadvies. Wellicht heeft een van de twee versterkers een uitgang, dan kan je zo de twee versterkers verbinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1 uitgang op twee ingangen aansluiten d.m.v. een splitter is geen probleem.
Even technisch ;)
Een versterker ingang is meestal zo hoog ohmig (impedantie) dat de ingangen elkaar niet zullen 'zien' en er meer dan genoeg vermogen van de uitgang over blijft om beide van een signaal te voorzien.

Antwoorden (1)

dit werkt wel, maar de kracht achter de audio word 50/50 verdeelt, dus je moet je uitsturing van je pc wel redelijk krachtig zetten.