Wat is een goede externe audio interface? (lees beschrijving aub)

Ik zoek een externe audio interface met:
2 XLR of TRS ingangen
6 of meer XLR of TRS uitgangen
alle in en uitgangen het liefste aan de achterkant van de interface
alle 6 uitgangen individueel in volume verstelbaar
een main output volume control

Bestaat er iets dat aan al deze eisen voldoet? Dan hoor ik dat graag :)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja die bestaan. Moet het USB zijn of mag firewire ook?
Reddie
8 jaar geleden
Heet dat niet een mengpaneel?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@reddie Nee. Een mengpaneel maakt van alle (stereo) ingangen 1 gecombineerd (stereo) signaal. Een audio interface houdt deze kanalen gescheiden. Je kan dan meerdere kanalen los van elkaar opnemen op je PC. En los van elkaar bewerken. Een mengpaneel zou dus destructief werken in het geval van gelijktijdig meerdere apparaten/instrumenten opnemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jouw PC(laptop) heeft waarschijnlijk 1 stereo uitgang en een stereo ingang. De vrager wil straks 2 stereo uitgangen hebben en 4 stereo uitgangen. Meerdere uitgangen kan je sowieso niet met een mengpaneel organiseren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aangezien ik al jaren niet meer met die hardware werk een reactieantwoord: http://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/focusrite-saffire-pro-26-audio-interface En anders kan je hier zoeken met alle wensen aanklikbaar: http://www.bax-shop.nl/audio-interface/externe-audio-interface?o=product_price&f_20691%5B%5D=83567&f_20691%5B%5D=83568&f_20691%5B%5D=83569&f_20701%5B%5D=83662&f_20701%5B%5D=83663&f_20701%5B%5D=83678
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En als geld geen rol speelt: http://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/apogee-symphony-i-o-2x6-hybride-audio-interface#specificaties
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In principe zoek je dus een apparaat vaak met een getal als: 26
2(0)6(0)
2x6 Waarbij het eerste getal het aantal inputs en het tweede getal het aantal outputs beschrijft. Met een 4x8 apparaat heb je meer speelruimte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou niet kiezen voor een Firewire only apparaat. Firewire is zo dood als maar kan.

Antwoorden (1)

scarlett 2i2 of hun nieuwe lijn (effe naam kwijt) hands down prijs/kwaliteit..

wil je hogere kwaliteit zit je makelijk op de 700+ euro, terwijl dit beestje mijn powered monitors al meer dan 2 jaar draait voor maar 150 euro.