Wat heb ik nodig als muziekoplossing?

Na 30 jaar hebben we onze Hifi-set weggedaan. We hebben nu niets meer, ook geen boxen. Er zal dus iets nieuws moeten komen, want de muziekkwaliteit van de smartphone is niet ideaal en de hele dag de tv aan om radio te kunnen luisteren, ook niet. Het lijkt ons handig om iets te hebben waarmee we muziek en radio kunnen streamen vanaf de smartphone en liefst ook onze cd’s beluisteren. We hebben geen verstand van dit soort apparaten. Is hier iemand die kan vertellen wat de mogelijkheden zijn? Hoe heet het en wat heb je er voor nodig, behalve dus de smartphone. Ons budget is max. 150 euro. In hoopvolle afwachting van jullie reacties, groetjes, Jose.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
bamibal
8 jaar geleden
Misschien is een Hifi-set iets voor jullie?
bamibal
8 jaar geleden
Geintje natuurlijk, maar je had bijvoorbeeld een Chromecast Audio kunnen aansluiten op de bestaande set. Of een bluetooth-ontvanger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom heb je je HiFi-set weggedaan> Zolang die niet kapot gaan zijn ze altijd prima. Je had gewoon je smartphone daarop aan kunnen sluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk gaf die oude hifi-set beter geluid dan wat je nu voor 150 euro koopt.
paulus811
8 jaar geleden
Vaak is het vervangen van een audioset ook een inrichtingskwestie (althans, bij mij thuis). Speakers van 30 jaar oud passen vaak niet in een modern interieur en soms wil je gewoon iets anders. Ben het wel eens met MrTomaat eens dat de set waarschijnlijk beter klonk dan wat je nu voor 150 euro kunt kopen. Ik heb deze week een Philips Soundstage HTB 4150 verkocht, een zogenaamde soundplate met ingebouwde Blue Ray speler. Daarmee kun je alles afspelen wat je in je vraag noemt en bovendien kun je het ding aan de tv koppelen. Het geluid daarvan is meestal ook niet optimaal. Het apparaat heb ik voor 120 euro verkocht, er staan er enkele op Marktplaats.

Het beste antwoord

Een JBL bluetooth speaker heeft voldoende kwaliteit om je muziek lekker te kunnen luisteren. Om je CD's te luisteren wordt wat lastiger. Je zal ze óf op je telefoon moeten zetten, óf je hebt meer budget nodig om alles op een servertje te zetten die je weer verbindt ( bluetooth) met de speaker. Hoe dan ook ga je het dan niet redden met je budget.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een retro apparaat met ingebouwde speakers is ideaal. Speelt alles af en je kunt je telefoon inpluggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.kieskeurig.nl/miniset/product/2494123-sony-cmt-x3cd/specificaties

Dit is het enige apparaat dat kan streamen in die prijscategorie die ik kan vinden.

Als je wat meer budget vrij kan maken (150 eu is echt weinig voor wat je wil):
http://www.kieskeurig.nl/miniset/product/1332797-sony-cmt-sbt300w/specificaties
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Aannemende dat JoseCoster een laptop of pc met dvd speler heeft, zou ze ook heel makkelijk een cd kunnen streamen. Het aanbod wordt aanmerkelijk groter als er geen cd speler ingbouwd hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan, maar dan moet je dus je PC aanzetten om een CD'tje te draaien. Moet de PC in dezelde ruimte staan. etc. Kan zeker een oplossing zijn maar dan moet dat wel even duidelijk zijn. Heb je een link naar een apparaat? Ben benieuwd. Heb vooral een probleem met het extreem lage budget.
paulus811
8 jaar geleden
Ik zou persoonlijk met dat budget een gebruikte Bose Sounddock series 2 of 3 kopen. Die liggen rond de 100-125 euro, dus hou je nog geld over voor een Logitech bluetooth audio adapter. Ben geen Bose fan, maar voor de Sounddock heb ik in die klasse nog geen beter geluid gehoord. Iets duurder maar nog beter vind ik een B&W Zeppelin, gebruikt rond 200 euro.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je voor je reactie, Paulus. Ik ga op zoek naar de apparatuur die jij adviseert.