Waarom draait mijn draaitafel singles te snel af?

Mijn Akai ATT01U heeft het altijd prima gedaan, tot vandaag. Als ik singles op 45 rpm wil afspelen draait hij op bijna 76 toeren. Een LP draait wel gewoon zonder problemen op 33 1/3. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk is de naald versleten of is de draaitafel niet goed afgesteld. Controleer de naald en stel de draaitafel af volgens de handleiding. Als dit niet helpt, kan het zijn dat de motor van de draaitafel defect is.
Bronnen:
4 maanden geleden