Wattedoen...Waarom staat het volume altijd op maximaal als ik een radiozender van "nederland.fm " aanklik?

Graag uitleg in simpele Jip & Janneke digibeten-taal! :-))

Geluid knalt de speakers uit, alsof je hardstikke doof bent. Het is een dagelijkse ergernis! Kan niet een volume knop vinden om het starten op "normaal" te beginnen. Als ik de volumeknop [in het midden] naar laag schuif, vervolgens de zender aanklik schiet het schuifje naar maximaal en knalt het weer veel te hard uit de boxen!
Krijg hier ook hoofdpijn van!
Mateloos irritant... wat is hier de oplossing voor?

http://www.nederland.fm/

Toegevoegd na 5 dagen:
Hartelijk dank voor het juiste antwoord in de "reacties" alsook in het antwoord!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
2.4K
Cryofiel
8 jaar geleden
Zet het geluid zachter met de schuifjes die je te zien krijgt als je op het luidspreker-icoontje in de taakbalk klikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies. Hoe zet je de normaliter het geluid zachter dan? Daarnaast kan je ook de mixer openen en je browser zo zachter zetten, dan blijft de rest van de programma's wel op niveau. -Geluidsicoon
-Mixer
-Chrome/Firefox/Internet Explorer volume verlagen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En zit er op je speakers/versterker hardware geen volumeknop (dus een daadwerkelijk draaibare kjnop)?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of heb je ingebouwde speakers, in een laptop? Dan is volume vaak ook nog te bedienen via Fn+volume omlaag icoontje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mocht je maar 1 zender luisteren zou je ervoor kunnen kiezen deze op te zoeken bij de desbetreffende site van de zender zefl. Wellicht dat daar de speler wel van te voren is te beinvloeden zonder terugspringen. (dat terugspringen gebeurt , gok ik, omdat nederlandfm de spelers van alle zenders op zijn eigen site inlaad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Cryofiel
Dat was de enige manier die ik kende en dat werkte niet, in ieder geval bedankt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Tomaat
Heb een [oude] desktop met Windows7.
Normaal gebruik ik 't knopje van de speaker, kan nu niet [blessure aan pols], moet dus anders.
Afgezien daarvan word ik gek van het knallende geluid op standje "disco" en het verspringen van de schuif begrijp ik niet. Jouw mogelijkheid van geluidsicoon/mixer en volume verlagen werkte! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel kwam er eerder mee. Maar bedankt (ook namens cryo :D). En beterschap gewenst met je pols.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar jij kwam met "mixer" en dát werkte wel...
In ieder geval bedankt! 't Is nu een stuk rustiger :-))

Het beste antwoord

Elke zender die je daar aan kunt klikken heeft z'n eigen systeem van weergave, daarom kan je het geluidsniveau van http://www.nederland.fm/ niet voor alles tegelijk aanpassen.

Wat je doet om te voorkomen dat het je speakers uitknalt:
- zet je eerst de luidspreker van jouw computer/laptop/tablet/smartphone op een laag niveau
- kijk je bij de zender die je kiest als eerste waar het schuifje van het geluidsniveau zit, en schuif je dat direct naar links of naar beneden
- of je zet het geluid eerst uit door op het pictogrammetje van de speaker te klikken. Dan kan je daarna het geluidsniveau open schuiven tot het gewenste niveau.

Toegevoegd na 5 uur:
Ah, nu zie ik in een reactie staan dat het om een pc met Windows 7 gaat. Dan heb je in de Taakbalk, onderaan rechts, een plaatje van een luidspreker staan, ongeveer zoiets: < ))
Als je daarop klikt met de linkermuisknop, dan popt er een langwerpig ding op met het woord Mixer eronder. Je kunt met de aanwijzer naar het grijze schuifje op die balk gaan, erop klikken met de linker muisknop, en 'm dan naar beneden schuiven. Dan heb je het geluid zacht gezet.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea, wij kennen vast verschillende Jip & Janneke's :-)) Jij gaat uit van een bepaalde kennis [bij mij] dat is misschien in 90% van de gevallen op dit gebied te veel gevraagd. Natuurlijk weet ik wel iets, maar : >>>- zet je eerst de luidspreker van jouw computer/laptop/tablet/smartphone op een laag niveau <<<
Waar vind ik dit? hoe doe ik dit? Tweede mogelijkheid : >>>- kijk je bij de zender... etc.<<< dit heb ik dus steeds gedaan en daar schrijf ik over in de uitleg ... dit werkt dus niet. Lest best : >>>- of je zet het geluid van...etc. <<< geen idee! waar zit dit? Heb de reacties hierboven gelezen en daar zat *Bingo* het [voor mij] goede antwoord bij, wat ik dus begrijp en 't werkt!
Amadea
8 jaar geleden
Misschien zou jij kunnen beginnen met bekend te maken met wat voor apparaat jij naar nederland.fm luistert? Pas dan is het mogelijk stap voor stap uit te leggen hoe!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar had ik niet aan gedacht!
Sorry ~ een simpele desktop, maar dat maakt toch niet uit i.v.m. de taakbalk?