Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je gele rode draad samen knopen bij autoradio?

mag je deze draden samen knopen om zo mssn wel constante stroom te hebben of kan dit tot schade lijden

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Audio
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, niet samenknopen. Als je een constante + aan een geschakelde + knoopt, dan zal er constant spanning blijven staan op een circuit dat alleen bedoeld is om ná contact onder spanning te staan. Gevolg: mogelijke schade en kans dat de accu leeg getrokken wordt als de auto stil staat.
(Lees meer...)
jc54
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
maar ik heb geen constante stroom op mijn radio want radio onthoud niks en heb ook al geprobeerd geel en rood te wisselen maar helpt ook niet
Kan geen kwaad. Als je de radio uitzet, gebruikt hij ook geen stroom meer. Alleen de circuits in de radio die voor het geheugen van de zenders en voor de klok doen zijn doen dat dan nog wel, maar dat is zo gering dat het je niet je accu zal kosten. Het nadeel is dat je nooit moet vergeten om bij het uitzetten van de motor en het verlaten van de auto ook de radio uit te zetten. Als je dat vergeet, kan de radio wel de accu leegtrekken. Hoewel ook dat niet zo snel gat, als je accu in goede conditie verkeert. Het voordeel is dat wanneer je met uitgezette motor moet wachten bij bv een brug of spoorbomen, je radio gewoon doorgaat met zijn werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
zal het wel helpen als samenknoop want ik heb rood en gele draad ook al verwisseld maar nog steeds geen constante stroom op radio wil gewoon graag dat radio alles onthoud wat zo is irritant dat telkens als auto radio geen zenders onthoudt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding