Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn microfoon doet het niet meer na het installeren van Realtek drivers. Iemand een idee waarom?

Ik heb een ''HOUSE OF MARLEY Positive Vibration Pulse met microfoon'' (http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_HOUSE-OF-MARLEY-Positive-Vibration-Pulse-met-microfoon,10259,450727,990287.html?langId=-11) bij de mediamarkt gekocht. Microfoon deed het prima op mijn pc, maar na het installeren van Realtek drivers (http://download.cnet.com/Realtek-High-Definition-Audio-Codec-Windows-Vista-Windows-7-Windows-8-64-bit/3000-2120_4-75317047.html) deed hij het niet meer. Deze heb ik geïnstalleerd voor de ruisonderdrukking. Ik heb windows 8.1 enterprise. Ik weet dat deze microfoon alleen bedoeld is voor iOS, maar hij werkt wel op andere pc's. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

ik weet niet of realtec wel de passende driver is ?

Maar ik heb dat eerder meegemaakt op een windows pc
waar nieuw windows 8 op werd gezet
Daar werkte de driver opeens gewoon niet goed meer mee
terwijl de windows 7 geen probleem gaf.
ik denk ook dat ze die window 8 driver de moeite niet meer vinden
op te upgraden voor windows 8 ?

Ik vermoed, maar durf het niet met zekerheid te zeggen dat als je upgrade naar windows 10 dat het probleem op die manier op te lossen is.

Ik kon de driver onder windows 8 iets beter krijgen door het op de 16 bits
te zetten (meen ik mij te herinneren) maar het was geen echte verbetering
microfoon heb ik natuurlijk niet echt geprobeerd dan alleen met wat stem opnemen
maar ook dat was niet ideal. veel gekraak
vaak werkt de driver van windows update beter dan de driver van realtec
maar mis je wel bepaalde features van realtec maar dat is meer voor de output
dus wellicht werkt de driver van windows update zelf beter voor microfoon
aangezien die driver de basic is
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding