Heb een verloop gekocht voor microfoon, maar doet het niet. wat helpt?

Ik heb een shure microfoon gekregen, met van die XLR uitgangen. Ik heb geen zin om duur apparatuur te kopen, dus ik heb een kabeltje gekocht die een Female XLR uitgang heeft en een jack 3.5 mm uitgang. Ik heb hem in mijn philips luidspreker (zie link) gedaan, maar ik hoor niks helaas.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_PHILIPS-SPA2335,10259,482745,2065645.html?langId=-11&et_lid=117&et_cid=45&bn=3617402&channel_code=472&gclid=CNqvh__dmcYCFYXItAod-iIAPw&referer=google&product_code=101638763

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha XLSL, strikt technisch gesproken zou je wel degelijk iets moeten kunnen horen, wanneer je het zo aansluit. ECHTER, het signaal dat een microfoon afgeeft is zo piepklein, dat je luidspreker er niet genoeg aan heeft, zelfs al heeft hij een ingebouwde versterker. Dus alleen wanneer je echt met je oor in de speaker gaat hangen, hoor je wellicht wat. Een microfoon moet aangesloten worden op een speciale microfoonvoorversterker, die het signaal een keer of honderd groter maakt. Pas daarna is het geschikt om aan een eindversterker aan te bieden. Zo'n microfoonvoorversterker zit bijvoorbeeld in een geluidskaart of een mengpaneel.

Mini Jack op de speaker is waarschijnlijk een line ingang daar kan je geen microfoon op aansluiten. Een microfoon stuurt te weinig mili-volts uit voor een line ingang

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100