Heb een verloop gekocht voor microfoon, maar doet het niet. wat helpt?

Ik heb een shure microfoon gekregen, met van die XLR uitgangen. Ik heb geen zin om duur apparatuur te kopen, dus ik heb een kabeltje gekocht die een Female XLR uitgang heeft en een jack 3.5 mm uitgang. Ik heb hem in mijn philips luidspreker (zie link) gedaan, maar ik hoor niks helaas.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_PHILIPS-SPA2335,10259,482745,2065645.html?langId=-11&et_lid=117&et_cid=45&bn=3617402&channel_code=472&gclid=CNqvh__dmcYCFYXItAod-iIAPw&referer=google&product_code=101638763

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zolang je garantie hebt zou je op zijn minst recht op hulp van Philips hebben, dus gewoon hun even een mailtje sturen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Garantie krijg je op iets wat niet werkt wat wel zo hoort te werken.
Dit hoort ook niet te werken. :) (Microfoon op line ingang)
Daarnaast, WAT voor microfoon? Shure maakt nogal wat types....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn twee ingangen een met een hoofdtelefoon de ander met een muzieknoot. Ik weet niet wat voor type het is maar het schijnt er wel eentje te zijn die wat duurder is. Heb de microfoon gekregen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Muziek noot is bedoeld om computer of mp3 speler op aan te sluiten. Geen microfoon. Foto microfoon?

Het beste antwoord

Ha XLSL, strikt technisch gesproken zou je wel degelijk iets moeten kunnen horen, wanneer je het zo aansluit. ECHTER, het signaal dat een microfoon afgeeft is zo piepklein, dat je luidspreker er niet genoeg aan heeft, zelfs al heeft hij een ingebouwde versterker. Dus alleen wanneer je echt met je oor in de speaker gaat hangen, hoor je wellicht wat.
Een microfoon moet aangesloten worden op een speciale microfoonvoorversterker, die het signaal een keer of honderd groter maakt. Pas daarna is het geschikt om aan een eindversterker aan te bieden. Zo'n microfoonvoorversterker zit bijvoorbeeld in een geluidskaart of een mengpaneel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mini Jack op de speaker is waarschijnlijk een line ingang daar kan je geen microfoon op aansluiten.
Een microfoon stuurt te weinig mili-volts uit voor een line ingang
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb er niet zoveel verstand van moet ik eerlijk zetten. Maar er zijn twee ingangen voor 3.5 mm en bij een ingang staat een hoofdtelefoon en bij de andere staat een muzieknootje dus ik dacht misschien voor microfoon??
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee dat is een line ingang dus om er bevoordeeld een cd speler of je mobiel aan te sluiten.
Een microfoon geeft te weinig signaal voor zo'n ingang
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zit een andere draad bij en daar moet je je mobiel of laptop op aansluiten. Dus dan blijft dat muzieknootje over.