Waarom krijg ik een foutmelding bij MP3gain?

Ik zit met een probleem. Ik heb een aantal nummers gedownload die erg van verschil zitten qua decibel. Daarom moet ik ze via het programma MP3Gain op gelijke niveau krijgen alleen krijg ik diverse foutmeldingen.

Nummer 1: Ik wil een map openen met de muziek erin alleen geeft die dan aan: ''Waarschuwing-Alleen lezen bestand zal niet aangepast worden''. Dit geeft die bij mijn andere mappen vol muziek niet aan. Ik kan vervolgens kiezen uit ''Bestand(en) toch toevoegen aan lijst?'' Dan klik ik op ja, maar op het eind, als die klaar is geeft die aan (voorbeeld): ''10 fouten bij uitvoeren.''

Ik snap er niks meer van, laatst deed het programma precies het werk zonder fouten. Misschien dat er in de map iets niet goed is? Qua muziek? Geen idee. Ik hoop op een spoedige en nuttige reactie want ik moet dit gauw voor elkaar hebben ivm optredens.

BVD !!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
2.7K

Het beste antwoord

MP3gain past de Muziekfile tag aan.
De tag is extra informatie die bij het muziekstand hoort, zoals artiestnaam, songtitle, albumnaam, jaartal uitgifte etc. Die tags bestaan er in verschillende formaten, ID3v1 en ID3v2.
Bestanden zonder tag kunnen door MP3gain niet behandeld worden. Dat geeft hij aan in die foutmelding "10 fouten bij uitvoering.". Deze bestanden zijn dus niet volume genormaliseerd. In de details kun je opzoeken welke bestanden het betreft.

Oplossing is om de bestanden, vóór behandeling met MP3gain, eerst te behandelen met bv. Tag&Rename. Dit programmaatje stelt je in staat aan al je muziekbestanden TAGS toe te voegen en aan te passen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet niet precies hoe dat programma werkt. En daarbij, als ik de foutenlog wil bekijken krijg ik een leeg kladblok programma geopend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk toch dat de betrokken bestanden geen TAG hebben.
Dat kun je makkelijk controleren door er in windows één keer op te klikken. Windows toont dan detail informatie van het bestand. Als artiest en songtitle zijn ingevuld, heeft het bestand een tag. In die TAG zit ook een soort volumeknop. Het is deze knop die MP3gain verandert waardoor het hele muziekbestand harder of zachter wordt afgespeeld. Het zou, in jouw geval, ook kunnen liggen aan write-protect van bestanden. Als het bestand write protected is, kan MP3gain de aangepaste TAG niet naar het bestand terugschrijven. Oplossing hiervoor is bestands write-protect uit te zetten en schrijfrechten te verlenen aan huidige gebruiker onder windows.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat write-protect uitzetten, hoe kan dat? Over dat Tag gesproken, bij mijn nummers in de verschillende mappen staan toch de juiste, en volledige informatie bij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan is het de write-protectie. Bestanden hebben wel een tag, maar MP3gain kan de gewijzigde tag niet terugschrijven naar het bestand. Ga via de verkenner naar de map waar de bestanden staan. Ga één map omhoog en klik in het overzicht de map met jouw bestanden met de rechtermuisknop aan. Kies eigenschappen uit het menu. Kies tabblad algemeen en vink het kenmerk "Alleen lezen" uit. Vermoedelijk is hiermee het probleem al verholpen.
Als dit niet volstaat kun je binnen diezelfde eigenschappen, tabblad beveiliging jezelf de benodigde toegangsrechten toekennen.