Tulpkabel afgebroken in versterker, hoe vervangen?

Het puntje van mn tulp kabel is afgebroken in de versterker. Hoe vervang ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
3.9K

Antwoorden (3)

Als je de versterker open kan schroeven dan kan je waarschijnlijk met een saté-stokje het pennetje terugduwen.
Andere mogelijkheid: draai voorzichtig een parkertje in het holle uiteinde van het pennetje, trek het pennetje met de schroef uit het gaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eer wie eer toekomt! Parkertje is een hele goede tip. +1
Met een arterieklem of pincet kun je het afgebroken deel van je tulpplug er uit trekken. Voorbeeld van zo'n klem voeg ik toe. Mocht dit niet lukken dan zal er weinig anders opzitten dan de behuizing/beplating van je versterker af te halen (Vergeet niet om de versterkers van je spanningsbron los te koppelen) om vervolgens vanuit de versterkerzijde het deel er uit te duwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek als eerste de 230 volt stekker en de andere kabels er uit. Je moet het stukje er uit halen omgekeerd hoe het erin is gegaan, je kqn hem het beste met een tangetje of pincet het deel eruit halen.