Bij mijn versterker(excalibur xs 210.2) staat dat ik 2 mogelijkheden heb om stroom aan te sluiten, met external trigger en zonder? Wat heb ik?

Voor mijn kratradio heb ik die versterker gekocht. Om de versterker stroom te geven staat dat je 3 ingangen hebt.
1 GND 2 REM 3 +V. Zonder external trigger moet je de - bij nummer 1 en + bij 2 en 3. Met external trigger moet je alleen - bij 1 en + bij 3 doen. Van welke methode moet ik uitgaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

1. GND = - of massa,
2. REM = remote, als je hier plus op zet schakel je de versterker in.
3. +V = aansluiting van de plus spanning
Ik zou gewoon 1 aan min en 2 en 3 aan plus hangen.
Zorg er voor dat er een zekering dicht bij de accu of voeding zit. En eventueel een schakelaar om aan en uit te kunnen zetten? Die zou je dan ook tussen plus accu en REM kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De external trigger is de aansluiting waarmee je de versterker op afstand aan en uit kunt zetten.
Dit is bedoeld om als de versterker in de kofferbak gebouwd is de voeding met de schakeluitgang van de autoradio in het dashboard in en uit te schakelen.
Als je de versterker met een autoradio in een krat inbouwt dan is het ook handig om deze verbinding te gebruiken, je hebt dan geen aparte hoofdschakelaar voor de accu nodig: de versterker schakelt dan met de autoradio mee.
Als je de versterker los wilt gebruiken dan moet je de REM op + aansluiten om de versterker "aan" te zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij blijft dan wel altijd een beetje stroom gebruiken, ook als de radio uit staat.