Waarom beweegt een luidspreker minder als je de volume stiller zet ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Omdat er geluid uit trillingen bestaat die je oor opvangen. dus de luidspreker maakt trillingen aan om een geluid te creéren. en hoe harder het geluid is des de hardere trillingen moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de volumeknop stiller zet, vraag je minder geluidsdruk, en daarvoor is het nodig dat de conus van de luidspreker minder ver naar binnen en naar buiten beweegt. Dat is hetzelfde effect als wanneer een trommelaar zachter op zijn trommel slaat: ook dan zal het vel van de trommel minder ver omlaag en omhoog trillen.
9 jaar geleden
Omdat er minder geluidsgolven uit de speakers komen, waardoor ze minder hard gaan bewegen omdat deze geluidsgolven vanuit het apparaat door de speakers heen moeten naar jouw oortjes :)!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Niet minder, precies evenveel.