Hoe moet ik mijn autoradio aansluiten?

Ik heb sinds kort een nieuwe JVC KD-R851 BT autoradio voor in mijn polo 6n. Aansluiten ging allemaal prima en radio deed het meteen alleen toen ik de volgende dag in de auto stapte waren alle instellingen verloren gegaan. De radio had alleen mijn voorkeurszenders ontvangen..

Ik heb al een hoop gelezen over het verwisselen van de stroomdraden en dit heb ik net gedaan volgens het boekje alleen nu zit ik met het volgende:

Uit mijn radio komt een gele draad en een rode draad, welke ook een aftakking heeft.

Zet ik geel op geel en rood op rood dan gebeurd er wat ik hierboven beschreef.
Zet ik geel op rood en andersom dan gebeurd er helemaal niks.
Zet ik rood op rood en de aftakking van de rode draad op de gele draad (zoals in het boekje beschreven staat) dan gaat de radio niet meer uit zodra ik mijn sleutel uit het contact haal... Wat mij ook niet helemaal de bedoeling lijkt.

Hoe kan het dat bij alle 3 de mogelijkheden de radio niet werkt zoals het zou moeten?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Michael van Leeuwen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.7K

Het beste antwoord

Misschien ten overvloede, maar voor de zekerheid:

De rode draad is een geschakelde voeding die met het contact van de auto mee aan een uit gaat. Deze zorgt ervoor dat de radio aangaat wanneer je de auto start. De gele draad is een constante voeding die zorgt dat de instellingen van de radio bewaard blijven wanneer het contact uit is.

Je zegt dat wanneer je de draden verwisselt er niets gebeurt. Dat betekent dat er geen permanente spanning op de gele draad staat, anders had de radio gewoon aan moeten gaan. Het lijkt erop dat er ergens een zekering kapot is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het was inderdaad een zekering die eruit lag. Radio doet het prima nu. Hardstikke bedankt

Andere antwoorden (1)

De ene draad is constant plus

Dat is om het geheugen vast te houden

De andere draad is geschakelde spanning van af contact slot

Daar mee gaat de radio aan en uit op contact

Maar op de radio zit ook een aan uit knop !