Welke luidspreker set past bij deze Receiver(zie link)?

http://tweakers.net/pricewatch/377304/onkyo-tx-nr535-zwart/specificaties/
deze receiver heeft een 5.2 kanalen ,kan er ook een 5.1 luidspreker op?

Toegevoegd na 21 minuten:
graag een link naar de luidspreker of de webshop.

Toegevoegd na 56 minuten:
Receiver heeft (Total Power =575W) en ik wil 5.1 geluid van PC op aansluiten,moet dan de luidspreker ook overeen komen met de merk Onkyo

9 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Antwoorden (2)

5.2 speaker configuratie betekent eigenlijk niets meer dan een extra subwoofer.
Hierbij kun je gewoon een 5.1 speakerset op aansluiten, waarbij je dat extra kanaal gewoon niet aansluit op je receiver.

In principe kun je elke speaker aansluiten op die receiver die aan de specificatie voldoet(bijv. max 100W) En hoeveel speakers(en welke) je vervolgens aansluit is
aan jou. (2.0 / 2.1 / 3.1 / 5.0 /5.1 / 5.2)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord,
die heeft (Total Receiver Power =575W)en ik wil 5.1 geluid van PC op aansluiten,moet dan de luidspreker ook overeen komen met de merk Onkyo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat hoeft niet persé. Tip: Laat je objectief voorlichten door de verkoper, en laat je niet (ver)leiden door het vermogen van zo'n speakerset. Mediamarkt is een butt zaak maar het heeft wel de mogelijkheid om te luisteren naar diverse speakers...
koraal19
9 jaar geleden
Even over extra subwoofer aansluiting, is dat bedoeld voor een passief en acteif subwoofer?
Het aantal Watts is niet zo interessant in deze. Je moet kijken naar de impedantie. Die van je speakers moeten in dezelfde lijn zijn; in dit geval dus 6 Ohm, of iets hoger. Lager kàn op zich wel, maar dan kun je dus wel de versterker opblazen (al zal deze wel beveiligd zijn). Zoals iemand anders al zei, hoef je dus geen twee subwoofers erop aan te sluiten. Je zou zelfs de sub weg kunnen laten als je geen waarde hecht aan een diepe bas (al zou ik het voor bijv. gamen sowieso wel aanraden).

Je kan er overigens ook gewoon twee speakers op aansluiten als je dat eventueel liever hebt. Op die manier kun je meer geld uitgeven aan twee goede speakers. Dat zou de juiste keus zijn als je bijv. vooral voor muziek het wil gebruiken, of wanneer een goede surround-setup toch niet haalbaar is.

Als je tips wil, zul je wat meer moeten laten weten. Wat is het budget, waar ga je het voor gebruiken (voor je PC, maar wat voor content? Games? Film? Muziek? Van alles?), wil je stereo of surround? Mogen het ook staanders zijn (van die hoge dingen die op de grond moeten staan)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
dat is voor PC en HD recorder-surround 5.1 vooral film-
+-200 Eur alleen voor speakers
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is wel erg uit sync met de versterker die je hebt. Het is zonde om het te houden bij zulke goedkope speakers. Het goedkoopste dat ik kan bedenken dat er goed bij past en toch kwaliteit bied, is de Jamo S426 HCS 3 en die set kost 279 Euro:
https://hificorner.nl/speakers/home-cinema-speakers/5-1-systeem/jamo-s426-hcs-3-zwart?utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tpw Dat is geen 5.1, maar heeft wel twee staanders waar flink wat bas uit komt, wat genoeg is voor films. BIj Amazon.de is momenteel een aanbieding voor de Harman Kardon HKTS 5: http://www.amazon.de/dp/B00A2GJTHW/ref=asc_df_B00A2GJTHW25865688?smid=A3JWKAKR8XB7XF&tag=pricewatch-21&linkCode=df0&creative=22494&creativeASIN=B00A2GJTHW Deze passen in principe ook prima maar hebben wel minder bereik dan de genoemde Jamo en qua klank heeft het weinig karakter door de plastic bouw. Maar voor film maakt dat niet zo veel uit. 239 Euro.
koraal19
9 jaar geleden
Ik heb deze gevonden:
http://www.bol.com/nl/p/auna-5-1-cinema-home-cinema-speaker-systeem-zwart-grijs/9200000020902829/
nou de vraag is of dit geschiekt is voor de reciever ,ie heeft een actieve subwoofer en 600watt piekvermogen ?