Dan heeft hij slechte onvangst, zorg voor een beter antenne of andere locatie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De antenne van de radio ontvangt niet alleen rechtstreekse golven van de zender, ook reflecties tegen objecten in de buurt worden ontvangen. Deze gereflecteerde golven kunnen het signaal zowel versterken als tegenwerken, afhankelijk van de extra looptijd komen ze in fase of in tegenfase aan.
Als jij in de buurt van de antenne komt beïnvloed je dus de sterkte van het antennesignaal omdat jouw lichaam ook radiogolven reflecteert en zelfs gedeeltelijk absorbeert.