Kan een rood en zwarte kabel van de AUX in een boxje ?

Ik wil één AUX kabel tulp eraf knippen en het rode en het zwarte kabeltje aan een boxje monteren en dan de andere AUX kabel aan de telefoon aansluiten voor muziek kan dat ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.9K

Antwoorden (2)

Als je een AUXkabel met aan één kant een 3,5 mm headset plug bedoelt dan kan dat:
Je kunt dan twee boxen aansluiten.
Elke tulpstekker heeft twee verbindingen: de binnenader en de afscherming eromheen. Sluit de binnenader aan op de rode klem van de speaker, de afscherming op de zwarte.
Bedenk wel dat het volume zeer zacht zal zijn, voor beter resultaat laat je het snoer heel en steekt beide tulpstekkers in de AUXingang van een versterker waar je dan weer de boxen op aansluit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een klinklare onzin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vertel Deaal...
paulus811
9 jaar geleden
Idd Deaal, prima als je het onzin vindt, maar schrijf dan wel waarom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat het lijn signaal is en geen versterker uitgang is compleet andere spanningen de enige overeenkomst is fat het allebei audio is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De headset uitgang van een telefoontje kan wel degelijk iets meer signaal geven dan een normaal lijnsignaal, de speakertjes in een koptelefoon kunnen er best wel wat mee doen. Lijnsignaal heeft ook een vast volume, terwijl de headset uitgang regelbaar is. In mijn antwoord geeft ik trouwens aan dat het wel mogelijk is maar dat het resultaat tegen zal vallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het resultaat is er effectief gewoon niet, je zult letterlijk(!) je oor tegen de luidspreker moeten houden om iets te horen. Het volume is dan nog steeds een stuk lager dan als je een oortelefoon had ingedaan. Een versterker ertussen is onontkoombaar. Een setje computerspeakers werkt ook en zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn. Het e.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de gewenste geluidskwaliteit.
Dat kan alleen als het een actieve, dus met ingebouwde versterker, luidspreker is. Het eindversterkertje van de telefoon is niet sterk genoeg om een luidspreker aan te sturen, maar is alleen bedoeld voor een hoofd/oortelefoon.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah jammer ik wilde een draagbare boxje maken zo dat ik het kan afspelen via mobiel of mp3
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dergelijke speakers met versterker hebben niet de afgebeelde aansluitklemmen....
paulus811
9 jaar geleden
De 'high input' van een actieve speaker kan er wel degelijk zo uitzien.
paulus811
9 jaar geleden
Notime, dat soort speakers zijn al voor een paar tientjes te koop, of voor nog minder op marktplaats. Ook een bluetooth audio adapter op je versterker is een goeie en draadloze optie (aangenomen dat je telefoon bt ondersteund, de meesten doen dat). Bt adapter kost je 20-30 euro. Kabeltje met 3.5 jack en tulp stekkers kan ook voor een paar euro. Maar de telefoon direkt op een speaker aansluiten wordt een teleurstelling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas.. Zo'n Bose sound draagbaar boxje kost gauw 100,- + en die geeft echt gigantisch mooi geluid! en de JBL boxjes zijn ook prijzig.
om een draagbaar boxje te halen voor weinig ben ik bang dat het slecht geluid geeft.