Ik heb mijn kabels vervangen door Monster cable. 400 euro. Toch hoor ik minder verschil dan ik hoopte. Heb het 'blind' getest. Kabels defect?

Toegevoegd na 1 uur:
PS: het betreft hier netkabels. Alle netsnoeren heb ik vervangen door monster calbe netsnoeren

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je gewoon geluid hebt, zijn de kabels goed. Kabels zijn maar een schakeltje tussen apparatuur en luisteraar. Wat voor apparatuur en luidsprekers maakt voor een groot deel het verschil. Als kabels goed contact maken en weinig weerstand hebben, maakt het voor de geluidsbeleving weinig uit of je gewone koperen kabeltjes met vertinde connectors hebt, of extra geisoleerde, raar gevlochten kabels en dubbel vergulde connectors.

Het vervangen van gewone goedkope,maar goed werkende kabels door dure,zoals Monster of van der Hull,wordt enorm overschat! In mijn jonge jaren heb ik me ook eens over laten halen,alle aansluitingen te vervange door duurdere kabels. Het verschil viel niemand op.

Kabels zijn ongetwijfeld niet defect. In deze prijsklasse worden ze voordat ze de fabriek verlaten, individueel getest. Je vertelt er drie belangrijke zaken niet bij: 1 welke kabels had je hiervoor? Als dat al kwalitatief goede kabels waren, kun je geen wonderen verwachten van de nieuwe kabels. 2 welke apparatuur heb je. Het heeft niet veel zin om hele dure kabels op een budget set aan te sluiten. Mijn stelregel is 10% van het totaal voor de kabels, 50% voor de luidsprekers en 40% van het budget besteden aan de apparatuur. 3 welke kabel bedoel je? Van een duurdere signaalkabel zul je minder horen dan van betere luidsprekerkabel (Monster maakt ze allebei). Als het om luidsprekerkabels gaat is het belangrijk de lengtes naar de luidsprekers gelijk te houden. Zoals je ziet gok ik naar de oplossing van je probleem. Dus wat meer info en je krijgt een beter antwoord. Overigens mag ik hopen dat voor een dergelijke prijs, de kabels mogen worden teruggebracht als ze niet het effect hebben wat je hoopte. Tenzij het luidsprekerkabel is die je in lengtes hebt geknipt natuurlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100