Ik heb mijn kabels vervangen door Monster cable. 400 euro. Toch hoor ik minder verschil dan ik hoopte. Heb het 'blind' getest. Kabels defect?

Toegevoegd na 1 uur:
PS: het betreft hier netkabels. Alle netsnoeren heb ik vervangen door monster calbe netsnoeren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de kabel-handel een hele winstgevende business. Grote kans dat je dezelfde basis-kabels hebt gekocht en honderden euro's meer hebt betaald voor wat toeters en bellen. Volgende keer niet meer doen, dus :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voortaan vragen vóór aankoop, niet achteraf! ;)
(Moet ik mijn huidige kabels vervangen door Monster cables van 400 euro?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent gewoon het slachtoffer geworden van een marketingtruc. Elke natuurkundige kan je uitleggen dat er geen hoorbaar, hooguit meetbaar verschil zit tussen het gebruik van normale en dure kabels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ik kan ze aanklagen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je gek? Je kan met die kabels terug naar de winkel om je daar uit te laten over je ontevredenheid.
Vertel wat de verkoper je verteld heeft, dat deze kabels zoveel beter zouden zijn.
Neem de bon mee, of een bankafschrift waarop zichtbaar is dat je de aankoop hebt gedaan.
Als je dat niet hebt, of de verpakking niet, of je hebt de aankoop al een tijd terug gedaan, hoeft de winkelier je hier niet verder mee te helpen, maar natuurlijk valt het altijd te proberen.

Het beste antwoord

Als je gewoon geluid hebt, zijn de kabels goed.
Kabels zijn maar een schakeltje tussen apparatuur en luisteraar. Wat voor apparatuur en luidsprekers maakt voor een groot deel het verschil. Als kabels goed contact maken en weinig weerstand hebben, maakt het voor de geluidsbeleving weinig uit of je gewone koperen kabeltjes met vertinde connectors hebt, of extra geisoleerde, raar gevlochten kabels en dubbel vergulde connectors.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom moet ik dan 400 euro betalen voor die kabels? Ze zijn me aangeraden door een expert van de winkel!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Winkels maken weinig winst op apparatuur. De aanbiedingen die je in folders ziet bij bijvoorbeeld MediaMarkt en BCC worden verkocht met heel weinig marge. De winst zit in de dingen die je de klant kunt verkopen als ie toch eenmaal in de winkel aanwezig is. Zoals de kabels.

Andere antwoorden (2)

Het vervangen van gewone goedkope,maar goed werkende kabels door dure,zoals Monster of van der Hull,wordt enorm overschat! In mijn jonge jaren heb ik me ook eens over laten halen,alle aansluitingen te vervange door duurdere kabels. Het verschil viel niemand op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kabels zijn ongetwijfeld niet defect. In deze prijsklasse worden ze voordat ze de fabriek verlaten, individueel getest. Je vertelt er drie belangrijke zaken niet bij:

1 welke kabels had je hiervoor? Als dat al kwalitatief goede kabels waren, kun je geen wonderen verwachten van de nieuwe kabels.

2 welke apparatuur heb je. Het heeft niet veel zin om hele dure kabels op een budget set aan te sluiten. Mijn stelregel is 10% van het totaal voor de kabels, 50% voor de luidsprekers en 40% van het budget besteden aan de apparatuur.

3 welke kabel bedoel je? Van een duurdere signaalkabel zul je minder horen dan van betere luidsprekerkabel (Monster maakt ze allebei). Als het om luidsprekerkabels gaat is het belangrijk de lengtes naar de luidsprekers gelijk te houden.

Zoals je ziet gok ik naar de oplossing van je probleem. Dus wat meer info en je krijgt een beter antwoord.

Overigens mag ik hopen dat voor een dergelijke prijs, de kabels mogen worden teruggebracht als ze niet het effect hebben wat je hoopte. Tenzij het luidsprekerkabel is die je in lengtes hebt geknipt natuurlijk.
paulus811