Welke mp3 speler (liefst met veel geheugen) is gebruiksvriendelijk?

Ik zoek zoiets voor mijn oudste zoon (12j), hij zou er graag 1 hebben van 16 gb maar ik heb al eens rondgekeken in de winkels en het aanbod daar gaat tot 8 gb. Dat zou wel goed zijn denk ik, maar ik weet niet of een mp3 met touchscreen wel zo handig is, heb al eens rondgeneusd op internet en van een bepaalde mp3 wordt gezegd dat het een slechte bediening is met touch.
Wat we ook graag willen is dat de muziek goed kan gerangschikt worden en zo dan gemakkelijk terug te vinden is. We denken niet in de richting van apple (ik denk dat daar geen gewone koptelefoon op kan aangesloten worden). Dus we willen er zeker een gewone koptelefoon op aansluiten.
Wie weet er raad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Budget?
En Apple heeft gewoon standaard headset aansluiting hoor
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Pfff... 16 GB aan muziek. Kun je lang genoeg leven om dat allemaal te beluisteren ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16GB? Geen probleem hoor. Die gebruik ik juist om veel verschillende muziek mee te kunnen nemen zonder iedere keer de halve inhoud te hoeven verwisselen. De ene keer heb ik wel zin in Queen en de andere keer liever Simply Red of klassiek. Met die 16 GB heb ik altijd alle 3 bij me ;-)

Antwoorden (1)

De headphone aansluiting op een iPod is standaard 3,5mm jack. Dezelfde aansluiting als op de meeste andere mp3-spelers. Juist bij goedkopere merken kom je ook nog wel eens 2,5mm tegen; daar kun je juist met bijna geen enkel ander merk op terecht

Je kunt dus iedere willekeurige koptelefoon aansluiten op een iPod (zolang er maar een 3,5mm plug aan zit (eventueel met verloopstukje).

Qua bedieningsgemak en levensduur van het apparaat is de iPod van Apple veruit een van de beste. Heb zelf verschillende mp3-spelers gehad waarbij de één nog vreemder in elkaar stak dan de ander; nu al 5 jaar een iPod en nog altijd geen problemen met accu of touchscreen. Het apparaat is wel duurder dan menig apparaat van een ander merk, maar als je dat afzet tegen ieder jaar een andere kopen of voor minstens een aantal jaar klaar kom je op ongeveer hetzelfde bedrag per jaar.

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarbij, op een iPod kun je de muziek eenvoudig weg in mappen zetten met een eigen naam. Die mappen vind je ook weer terug op de iPod. Dus je kunt de muziek makkelijk rangschikken en terugvinden.

Kort samengevat, met wat je wil zou je juist een Apple moeten hebben. Enige punt wat tegen kan staan is de prijs (iPod Nano is de goedkoopste 16GB mp3-speler en die is €169,-)

Toegevoegd na 12 minuten:
Eventueel zou je op bv Marktplaats een tweedehands exemplaar kunnen zoeken. Met name de iPod Touch of Nano van vorige series worden nog wel eens goedkoop aangeboden (rond de 50-60% van de nieuwprijs).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor het interessante antwoord. Maar kan de ipod ook tegen een stootje? Het is voor een jongen van 12 jaar en dat wil dan wel eens vallen. Nu heeft hij een sony van 4 gb, Hij is er heel tevreden over, behalve dat er te weinig plaats op is om al hetgene hij graag hoort erop te zetten (heeft een variabele smaak zoals klassiek, pop,...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, de iPod kan zeker tegen een stootje. De hele iPod is al zo gemaakt dat die tegen een stootje kan en de garantie van Apple is zodanig dat je binnen de garantieperiode eigenlijk zonder uitleg (tenzij je waterschade hebt) een nieuwe krijgt als er een probleem is met je apparaat. Ik ben zelf ook niet altijd even handig en heb ook wel eens languit gelegen met de iPod. Hoewel mijn pols er niet zo van gecharmeerd was dat ik onderuit ging deed mijn iPod het nog steeds :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ja, laat hem zelf ook wel eens vallen, ben 2 meter lang dus dan weet je de hoogte, kan de iPod Nano na 5 jaar nog steeds tegen...