Worden in-ear koptelefoons na een tijdje slechter?

Mijn sennheiser cx300II in-ear oortjes lijken de laatste tijd wat minder goed/ helder/ mooi geluid te geven. Kan het kloppen dat ze naar verloop van tijd minder worden? Ik heb ze zo'n 5 jaar nu! Als dit klopt zal ik nieuwe gaan kopen, hoop dat het niet aan mijn oren ligt. Suggesties voor nieuwe zijn ook welkom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Alles heeft natuurlijk een levensduur. Zo ook je oordopjes. Je zegt zelf al dat ze intussen al 5 jaar meegaan. Uitgaande van de 2 jaar garantie die Sennheiser op het product geeft, kan je jezelf al gelukkig prijzen dat ze zo lang meegaan. Persoonlijk kan ik zelf al na een halfjaar om nieuwe oordopjes (al ligt dat waarschijnlijk ook aan de manier waarop je er mee omgaat, ik heb ze veelal opgerold in mijn jaszak zitten).

Ik denk dat je gehoor nog prima is, maar dat gewoon die oordoppen eens aan vervanging toe zijn. Ik gebruik zelf de Sennheiser CX-200. Die kosten een eurootje of 20 bij de kijkshop. Qua bass vind ik die ook fijner dan de CX-250, maar dat is natuurlijk een smaakkwestie.