Het geluid van de tv komt maar uit 2 speakers van de 5.1 home cinema set hoe los ik dit op?

Televisie: Philips 7000 series Smart LED-TV 32PFL7406H 81 cm (32") Full HD 1080p DVB-T/C met Ambilight Spectra 2 en Pixel Precise HD

Home cinema: Philips 5.1 home cinema HTB3510 3D Blu-ray Smart TV

Ik heb met een HDMI kabel mijn televisie aan mijn set gekoppeld.
Alles nu komt het geluid maar uit 2 (links, rechts, subwoover) geluid uit.
Wie kan mij vertellen hoe ik het geluid van de digitale televisie uit alle boxen laat klinken?

Echt ontzettend bedankt alvast voor de moeite!

Met vriendelijke groetjes,

jacco

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
2.6K

Het beste antwoord

Heb je een extern kastje voor jouw HD tv? Zo ja, dan zou ik er voor kiezen om het geluid vanuit daar op de 5.1 set aan te sluiten. Dan in het menu van de HD receiver onder audio instellingen het signaal op "original" zetten ipv stereo (HD zenders zenden niet perse stereo uit). Zo werkt mijn Ziggo receiver ook op mijn 5.1 set.
Als jouw tv de HD receiver is (dus het kaartje van de profider zit in de tv) zou je kunnen kijken in de instellingen van de tv of het signaal daar op stereo staat.
Mocht dit allemaal niet werken, zou je de versterker bijvoorbeeld op dolby pro-Logic II kunnen zetten. Deze decodeert het stereo signaal naar 5.1 signaal. Uiteraard is dit wel kunstmatig en zal het niet een ultiem 5.1 ervaring geven, maar dat is de vraag ook niet.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik kon hem anders instellen inderdaad! (dolby pro-Logic II )
Ontzettend bedankt voor alle reacties. Ze hebben ontzettend geholpen! Groet. Jacco