Waarvoor dient de 'line out' op mijn versterker?

Ik wil graag weten of ik bijv. een subwoofer of tweede versterker kan aansluiten.
Op de versterker zitten de ingangen voor aux, dvd, cd, radio en phono.
De enige uitgang is de 'line out'.

Het lijkt mij dat ik daarmee een signaal kan doorsturen naar een ander apparaat. Een soort omgekeerde aux, dat is wat ik erbij denk.
Maar is dat een geschikt signaal voor een sub? Een echte sub-out heb ik immers niet.
Of zou ik er een tweede (gelijke) versterker aan kunnen hangen en op die manier bi-ampen?

Ik kom met google niet echt verder en de handleiding van de versterker is ook niet digitaal te vinden, helaas.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
25.1K

Antwoorden (2)

Line out is eigenlijk bedoeld om naar de input van een cassette recorder te gaan
Je zou hem ook kunnen gebruiken om naar een andere versterker te gaan maar houd er rekening mee dat het volume niet mee omhoog of omlaag gaat met de volume knop voor de speakers
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zijn dat deze versterker wel een geregelde line-out heeft waardoor het volume wel mee verandert. Dan kan je deze versterker gebruiken als regelversterker. Het hoeft niet persé een gelijke versterker te zijn die je erachter knoopt. Het is juist logisch om een zwaarder te nemen voor grotere speakers. Zo was ik niet tevreden met het geluid van mijn nieuwe digitale Onkyo versterker en heb mijn oude Klasse A Analoge Onkyo versterker erachter geknoopt voor een beter geluid. De digitale functioneert slechts als regelkastje met de HDMI en andere ingangen.