Hoe bekom ik eenzelfde geluidsniveau voor alle items in een audio Afspeellijst ?

In een Afspeellijst staan muziekstukken die opgenomen zijn met verschillende geluidsniveau. Daardoor moet bij elk liedje het volume aangepast worden. Kan dit ingesteld worden dat het geluidsniveau gelijk wordt voor alle nummers ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan allerlei omslachtige manieren bedenken, maar weet zo geen praktische oplossing. Ben benieuwd naar het antwoord. Goeie vraag dus. +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Afspeellijst waarin? Sommige afspeel programma's (media players) hebben de mogelijkheid van 'normalize'.
Als het gaat om mp3 bestanden kun je ook een programma als mp3gain gebruiken om ze allemaal rond de zelfde volume te krijgen.

Het beste antwoord

De meeste, bekende spelers ( windows mediaplayer, audio monkey etc) hebben een functie als egaliseren of normaliseren aan boord. Hiermee kan je een complete collectie, of afspeellijst hetzelfde volume geven