Wat is het voordeel/wat merk je ervan als je 4 luidsprekers aansluit op een versterker t.o.v. van 2 luidsprekers?

En in hoeverre speelt de plaats van de luidsprekers hierbij een rol?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Quadrofonie geeft een ruimtelijker geluid dan stereofonie. De plaats van de speakers maakt niet zo heel veel uit, omdat je het speakervolume van elke speaker apart moet instellen.
Als je een stereo-installatie hebt en je gaat de uitgangen a.h.w. splitsen, dan blijf je met stereo-geluid zitten en zal je alleen díe twee speakers horen waar je je het dichtst bi bevindt.
jc54
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
Het is maar net welke eisen je aan het geluid stelt. Ik zelf vind het wel mooier.