heeft een AV-receiver een totaal rms(watt) vermogen van 1120 als hij per kanaal 160 rms heeft?

Toegevoegd na 55 seconden:
gaat over een 5.1 setup

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus als ik er maar twee op aansluit worden de andere niet belast en kan ik er boxen op aansluiten die meer rms wattage heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Nee.
Zijn 5 aparte versterkers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
T.a.v. van je tweede vraag: niet iedere versterker geeft een goede combinatie met iedere speaker. Dit heeft bijvoorbeeld ook te maken met de impedantie van de speakers. Of iets wel of niet goed past heeft weinig te maken met het theoretische rms-vermogen van de versterker.
Staar je niet blind op vermogensgegevens, maar ga eens luisteren naar de verschillen tussen speakers.
Advies is om een paar speakers ook thuis te beluisteren, dat kan al heel anders "klinken" dan in de winkel.