Ik wil graag mijn PC op deze cinema set aansluiten is dit mogelijk?zie link

http://www.homecinemacenter.nl/product/316503/samsung-ht-f4500.html

Picture for question
9 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Als je 5.1 geluid van je PC wil versturen moet je hem via de optical in aansluiten. Veel moderne moederborden hebben een optische uitgang.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het puur om stereo MP3's gaat of je geen optical out hebt is bovengenoemd antwoord je oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
@MrTomaat,
goed dat je het zegt want ik heb geen optical op PC wel op TV,
PC is een 8jaar oud IMedia S1710 ,die heeft Realtek High Definition Audio met jack uitgang verder heb ik videokaart ingebouwd
(NVIDIA High Definition Audio) en daarmee heb ik HDMI,DVI uitgang
dus ik dacht via optical sluit ik hem op TV en zoals jc54 zegt met een jack>AUX kabel sluit ik PC er op maar ik weest niet dat ik dan geen 5.1 geluid van PC heb zo dit cinema set gaan aanschaffen is nogal zinloos!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar zoals ik in mijn reactie op de vraag al had gezegd, zou ik in dat geval een HC-set met HDMI ins kopen. HDMI kan namelijk ook gewoon 5.1 versturen. Zo kijk ik zelf op dit moment 5.1 films van mijn PC, op mijn TV. Kijk even bij het luidspreker icoontje (rechtermuisklik>afspeelapparaten) welke audiomogelijkheden deze geeft. Er was een tijd dat niet alle HDMI uitgangen op videokaarten ook geluid meegaven dacht ik. Als je een Nvidia-kaart hebt:
Nvidiaconfiguratiescherm openen
Beeldscherm
Digitale Audio
Even kijken of HDMI er bij staat. Bij het kopen ven een HC-set: Meer ingangen=beter. Te veel vragen hier van mensen met twee apparaten die niet/niet volledig op elkaar aangesloten kunnen worden. Of die een nieuw apparaat aanschaffen en dan weer een splitter nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedenk de volgende dingen:
Blu-rayspeler intern kapot> Blu-ray aansluiten 1x HDMI
Gameconsole>1xHDMI
TV-decoder>1xHDMI
Mediaspeler>1xHDMI
PC>1xHDMI
Nog niet bestaand apparaat>1xHDMI Niet dat je alles hebt/zal gebruiken/tegelijkertijd aangesloten wil hebben, maar morgen denk je er misschien anders over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.pioneer.pl/images/products/homecinemasystems/pioneer/mcs-333_eu_b@130404@h_zoom.jpg 4x HDMI+1x optical in + 1x stereo analoog (tulp).
koraal19
9 jaar geleden
bedankt voor je uitleg ,
mogelijkheden van HDMI bij Digitale Audio is er,de pioneer set is heel goed maar ik probeer latsetijd apparaten van zelfde merk te kopen dat schelt in connectivity en worden gezamenlijk onderstond(bij voorbeeld samsung link)gezien mijn samsung tv wil ik dan een set van samsung,
de HT-F4500 was goeie deel maar wel verkeerd keuze en door goeievraag en jouw antwoord is verkeerd aankoop voorkomen,
nog een+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Connectiviteit zit hem niet in merken. Samsung link e.d. heeft meer met overnemende functionaliteit van afstandsbedieningen e.d. te maken. Voor connectiviteit kan je veel beter in de specificaties kijken per product. Hoe goedkoper een apparaat, hoe hoger de kans dat er weinig connectoren op zitten. Heb zelf een losse receiver, die zit vol met analoge en digitale aansluitingen zodat ik alle oudere, nieuwe en toekomstige apparatuur aan kan sluiten. Dat was voor mij belangrijker dan dat het de van hetzelfde merk was als mijn TV.

Andere antwoorden (1)

Moet geen probleem zijn. Verloopkabeltje van mini-jack naar twee tulpstekkers en dan op de aux. ingang.
jc54