Wie weet hoe ik de band uit mijn videorecorder kan krijgen?

videorecorder band zit vast

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.klusidee.nl/Forum/about6979.html

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is de band uit de cassette getrokken, en ergens omheen gedraaid. Trekken met geweld (zodat de tape knapt) kan dan je recorder beschadigen, doordat er iets verbuigt. Dat heb ik eens gehad. Een fractie van een millimeter, maar dat kwam niet meer goed. Heeft me dus een recorder gekost.

Je zult het apparaat open moeten schroeven, en dan (als er inderdaad band-salade om onderdelen heen zit), die met een hobbymesje of zo, door moeten snijden. Dan alle restanten verwijderen, en hopelijk is dan alles weer goed. Het kost je wel die ene band. Als je mazzel hebt, is het iets anders dan opgekrulde tape. Maar dat zie je pas als je de boel open hebt.

Echter, misschien weet er iemand een trucje dat je eerst kan proberen. Veel mensen hebben angst voor de schroevendraaier, of hebben zelfs geen kruisschroevendraaier. Dus ik zou even afwachten of er andere tips komen. Hoe dan ook, keihard trekken tot de band knapt, kan je je recorder kosten. In de kringloopwinkel heb je voor twee tientjes een andere, maar toch.