Welke draadjes moet ik gebruiken van de afgestripte draad van mijn oordopjes?

Ik heb deze draad afgestript van mijn oordopjes, (omdat mijn oordopjes echt flutgeluid hebben.) en nu vraag ik me af welke draadjes ik moet gebruiken als ik er bijv. Een speaker op aan wil sluiten.

Gr. Tim

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid: aan het linkerdraad zit er een koperdraad en een wit draad. En aan het rechterdraad zit er nog een koperdraad en een rode draad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wil je dan die speaker in je oor proppen :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, nee joh, gewoon op de grond laten liggen. En een beetje mee experimenteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk wel dat het gaat werken. Eigenlijk ook best wel een goeie vraag ergens ;) +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je zelf ook op de grond gaan liggen.
Geluid zal niet bijster hard zijn :p
(Dan zul je er ook een versterker tussen moeten zetten.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@moordigger, dat DENK ik dus ook. Weet het niet zeker, vandaar dat ik het een goede vraag vind. Licht het aan de kabels of de speakers dat de boxjes zo zacht gaan??? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat jammer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Shit die reactie wou ik helemaal niet plaatsen

Het beste antwoord

Je hebt 2 draden met in de ene een witte draad in het midden en in de andere zit de rode draad in het midden. De regel is dat wit voor het linker kanaal gebruikt wordt en rood voor het rechter kanaal.
Om de 2 draden in het midden zit een afscherming van meestal dunne koperen draadjes die als - (min) gebruikt wordt.
Voor de speakers geld dat een + aansluiting een gekleurde draad krijgt en een - aansluiting de afscherming van die kant van de kabel. Vanzelf krijg je dan 1 speaker voor links en 1 speaker voor rechts.

Qua vermogen zal er niet echt veel geluid uit gaan komen aangezien het geleverde vermogen uit een hoofdtelefoonuitgang erg klein is. Er hoeven namelijk geen grote speakers in beweging gebracht te worden. Nu je er speakers op aan gaat sluiten zullen deze niet veel in trilling gebracht gaan worden, omdat simpelweg het benodigde vermogen ontbreekt in de versterker voor de uitgang.
Experimenteer maar raak zou ik zeggen, je merkt vanzelf wat het oplevert!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Koperdraad op - van speaker wit op plus.
Koperraad op - van ander speaker en rood op plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk! Dat is nog eens nuttige informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, +1 en beste antwoord dan maar? :)