Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een bandrecorder van ongeveer 30 jaar oud. welke versterkter kan ik hierbij aansluiten? de aansluitpunten zijn zogenaamde bananenstekkers?

Het gaat om een akai gx-230d. Heb alleen een bandrecoder en geen versterker of boxen. Hoe krijg ik dit apparaat weer aan de praat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zult toch echt een versterker en boxen/ speakers nodig hebben om er geluid uit te krijgen. Dat mag ook best een moderne versterker zijn met een aux. ingang. In dat geval heb je een verloop stekker/kabel nodig die van jouw bananenstekkers naar een mini-jack of evt. een 3,5 mm jack gaat.
(Lees meer...)
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk antwoord, helder weergegeven. Zelfs een leek als ik begreep het. Hierbij heb ik m weer aan de praat gekregen!! Bedankt voor de tips!

Andere antwoorden (1)

je kunt er actieve boxen rechtstreeks mee aansturen, de uitgang zal ongeveer 775mV max afgeven.
Via een mixer, powermixer heb je ook invloed op de bas/treble weergave.
En dan is er altijd nog de vertrouwde receiver of versterker met boxen.
Zelfs via de computer kun je het geluid via een adapter weergeven.

Toegevoegd na 3 minuten:
De adapter gaat van twee maal tulpplug naar stereo 3.5mm. plug.
Je recorder is vermoedelijk een AKAI, welke met GX (glas/ferriet) koppen werkt. Deze heeft geen banaanpluggen maar tulppluggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding