Hoe kan het mijn computer geen geluidsapparatuur herkent?

Gister heb ik mijn computer van Windows XP naar Windows 7 home premium ge-upgrade, en sindsdien kan ik onmogelijk geluid uit mijn computer krijgen.(met XP werkte het nog gewoon)
de speakers zijn niet kapot, want met een telefoon doen ze het wel, andere speakers werken ook niet.
Ook de probleemoplosser van Windows kan de speakers niet vinden.

heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Waarschijnlijk ontbreken de drivers van je geluidskaart (die waarschijnlijk op je moederbord zit). Kijk even onder apparaatbeheer of je een geel uitroepteken ziet bij "besturing voor geluid, video en spelletjes". Als dat zo is moet je kijken of Windows 7 deze voor je kan downloaden, anders moet je naar de fabrikant van je geluidskaart of de fabrikant van je moederbord navigeren en de driver downloaden en installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de speakers wel in de juiste aansluiting zitten? Je zal niet de eerste zijn die ze in een van de surround uitgang duwt of de microfoon ingang. Geeft het luidsprekericoontje rechtsonder wel aan dat er geluid geproduceerd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij welk apparaat staat dat deze goed werkt? Noem eens merken en types.