Zijn er verschillende pick-up naalden?

Ik wil erg graag een platenspeler kopen. Ook heb ik alleen adres bij wie ik een leuke speler kan kopen. Alleen mij probleem is dat de naald niet meer functioneert. Mijn vraag is nu: zijn er verschillende soorten naalden of is er 1 universele.

Het gaat om het merk Philips.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (2)

Nee ieder pickup-element heeft zijn eigen naald. Dus wil je een naald kopen zal je moeten weten welk element er in jouw pickup zit. Zo niet zal je met het element naar een platenwinkel moeten of met de hele platenspeler.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, er zijn verschillende pickupnaalden en het zijn er heel veel. Maar gelukkig er zijn websites waar je kunt zoeken op merk en type platenspeler, zodat je eenvoudig de naald kunt bestellen. Kijk maar eens op http://www.pickupnaalden.com/draaitafelnaalden.asp
Succes!