wat is voor max 200 euro de usb dac, met de beste geluidskwaliteit?

Ik ben op zoek naar geluidskwaliteit zoals van b.v. een platenspeler, maar dit dan aangeleverd vanuit mijn laptop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Hierboven, dan zou ik toch maar eens goed luisteren!
Het geluid uit je bijv. je telefoon klinkt duidelijk slechter dan die uit een degelijke geluids kaart.
Zijn er verder geen eisen aan de dac? Geen microfoon ingang of iets dergelijks?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Hierboven :)
Een DAC met een microfoon ingang? Dan zal er een ADC in moeten zitten :) En geluid van DAC's (externe geluidskaarten, waar TS het over heeft) maken elkaar niet zoveel meer tegenwoordig. Waar het op afgespeeld wordt is een ander verhaal en kwaliteit van de bron (gecomprimeerd vs ongecomprimeerd bestanden).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen verdere wensen, microfoon mogelijkheden etc. zal ik niet gebruiken. Een goede geluidskwaliteit daar gaat het om. Nu communiceert de laptop middels een mini Jackplug met mijn versterker, de geluidskwaliteit daarvan vind ik onvoldoende. Een aanvullende vraag, heeft iemand misschien ervaring met een AudioQuest DragonFly – USB DAC? Deze wordt bij Wifi media in Arnhem voor 99 euro aangeboden. Volgens de beschrijving moet het perfect zijn. Maar, kan zo'n klein dingetje een goede geluidskwaliteit producere?
B.v.d. voor uw reactie, gr AB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probleem met een mini jack is niet zo zeer de DAC maar de gebruikte versterkertje (bedoeld voor een hoofdtelefoon) Een USB geluidskaart met een line uitgang (voor naar je versterker) zal al gelijk veel beter klinken. Zelf vindt ik de DragonFly zijn geld niet waard. (Ziet er leuk uit maar is in wezen ook gewoon een hoofdtelefoon uitgang) http://www.alpha-audio.nl/2012/07/review-audioquest-dragonfly-dac/
Een goedkoper en zeker van prima weergave alternatief is de Behringer UCA222 http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/behringer-uca222-usb-interface/product-details.html
Gebruik dan de RCA uitgangen of (als je versterker er een ingang voor heeft) de optisch uitgang.
De keuze is aan u.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Moordigger, dank je wel voor je reactie. Financieel gezien is dit zeker een bijzonder aantrekkelijk alternatief. Voor mij is deze oplossing niet mooier of lelijker dan de Dragonfly, maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Ik ga hem proberen. Ik heb hem zojuist besteld, met een kabel er bij plus verzenden voor € 36,50 dat is een leuke prijs.
Ik laat je weten of het voldoet aan mijn verwachtingen.
mvg AB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo viridiflavus,
Dank je voor je reactie, een Thorens MKII met een Denon 301 MC is inderdaad en mooie combinatie!
Een externe soundblaster audigy heeft meer mogelijkheden dan de zojuist door mij aangeschafte Behringer UCA222, maar alle waar naar zijn geld, dit is een relatief goedkope oplossing die mij waarschijnlijk zal bieden wat ik verwacht en graag wil.
Als ik het kastje binnen heb zal ik mijn ervaring terugkoppelen op dit forum.
mvg AB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo,
Sinds gistermorgen de Behringer UCA222 interface in gebruik, en dit naar volle tevredenheid. Ik hoor nu ook vanaf mijn laptop een mooi en sprankelend geluid, dit is inderdaad gelijk aan of beter dan het geluid van mijn platenspeler. Top, Dank jullie voor jullie reacties.
mvg AB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn om te horen AB. En nu maar lekker genieten. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en zo is dat !

Antwoorden (1)

Neem een Soundblaster kaart, de kwaliteit zal ver boven de platenspeler liggen.
Wil je nog hogere eisen, kijk dan even op onderstaande site.