kan ik een transistor eindversterker zonder speakers aan zetten?

IK moet wat lampjes vervangen en ik wil dat ergens doen waar ik geen speakers in buurt heb.

En ik wil ze eerst testen voordat ik de versterker weer in elkaar zet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Ja dat kan wel, als je maar wel eerst de volumeknop helemaal dicht zet (0).

Mogelijk zit er een speakerkeuze knop A/B met een off stand op het toestel, zet dan die knop op de stand Off.

Dus geen gevaar voor schade bij een van deze opties...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al draai je de volume op 10 (en muziek op de input) zal er niks gebeuren.
Buizen versterker is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Moordigg: helemaal juist!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is inderdaad geen probleem .Kijk wel uit dat je de uitgang niet kortsluit, want dan "blaas" je de eindtrap op.
Succes er mee.