Kun je op een autoradio zowel de Line ou als de interne versterker gebruiken. Oftewel, is het mogelijk om 8 luidsprekers aan te sturen?

Mijn autoradio heeft 4 luidspreker uitgangen, 2 voor en achter. De line out heeft 2 voor, 2 achter en 2 subwoofer uitgangen. Alle 6 line outs zijn gebruikt richting versterker, kan ik nu nog steeds gebruik maken van de luidspekeruitgangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Ja, de interne versterker blijft gewoon werken. Aan te raden is het overigens niet, want er is een groot verschil in volume tussen de luidsprekers die door de interne en externe versterker worden aangestuurd. De interne versterker zal sneller vervormen en daar wordt het totale geluid niet beter van. Twee luidsprekers voor (dat zijn de belangrijkste, dus het mooiste is een composet met los scheidingsfilter) en twee achter en een losse sub is de beste oplossing.

De versterker moet wel 6 kanalen hebben, of 5 als je er 2 samenvoegt voor de subwoofer.
paulus811