Kenwood radio gaat steeds na een tijd in protect . Na loskoppeling van de iso kabel en terug inpluggen doet hij het weer voor een tijdje ?

Kenwood gaat steeds in protect niettegenstaande geen kortsluiting in de bekabeling van de boxen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Protect is niet alleen tegen kortsluiting, het kan ook oververhitting zijn indien de eindtrap actief gekoeld wordt middels een ventilator, soms is het een 'false positive' van de bewuste eindtrap, ik zou in alle gevallen even langsgaan bij een erkende reparateur....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook te maken hebben met het feit dat hij een te lichte versterker gebruikt voor zijn luidsprekers waardoor zijn versterker te warm wordt. Ook kan het zo zijn dat je radio de impedantie van je luidsprekers niet aan kan wat mij sterkt lijkt aangezien de meeste stereo's en vooral die van kenwood gewoon fatsoenlijk kunnen zakken tot 4 ohm. Als je 2 luidsprekers van 4 ohm op 1 ingang paralel gelust hebt dan kom je op 2 ohm en dan kan het voorval van protect zich ook na een bepaalde tijd steeds voor doen.