Wat was bij een audiokabel met een streep erop ook alweer de + en de -?

Ben even vergeten wat ook alweer de + en - was bij een audiokabel. Op 1 van de 2 staat een streep over de gehele lengte

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
12.5K

Het beste antwoord

Als het een rode kabel is met een zwarte streep op een draad dan is die zwarte streep de -.

Er bestaat ook zwarte kabel waarvan een draad met een witte streep, dan is dit de + en de volle zwarte de min.

Eigenlijk is het niet zo belangrijk als die maar aan beide kanten gelijk aangesloten is.

Toegevoegd na 46 minuten:
U zal waarschijnlijk een DIN connector bedoelen zoals in bijgaande foto.
De ronde pin is de + (plus)
De platte (centrale) is de - (min)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je laatste zin verdient een +je. Dat is namelijk het enige wat interressant is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt niks uit, dat is het idee. rode uitgang versterker-pimpelpaarse draad-rode aansluiting speaker zwarte uitgang speaker - rode draad - zwarte ingang speaker resultaat: geluid (zonder faseverschil)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je maar nooit rode uitgang speaker - xxx kleur draad - zwarte ingang speaker doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik in antwoord meegegeven heb zijn kleur afspraken die algemeen gehanteerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wist niet dat je kwaad werd....
streep is de +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
The circular pin is connected to the positive line (red) while the spade is connected to the negative line (black). zie: http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_connector
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Maar hij heeft een kabel met een streepje....... Geen Rood/Zwart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als op jouw plaatje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het streepje is de + (plus)
Ik hoop dat het nu stopt, en veel luister plezier !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zeg ik. :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Moordigger en zoals de 2e paragraaf in mijn antwoord, dus de cirkel is rond :-)