Hoe kan ik het volume van mijn monitor verhogen?

Hoe kan ik het volume van mijn monitor (Asus PA246Q) verhogen? Want hij heeft standaard maximaal 3 watt als output op de audio jack aansluiting. Nu wil ik mijn computerboxen rechtstreeks aansluiten op deze monitor (zonder computer). Zijn hier misschien externe geluidskaarten voor te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een monitor zonder computer geeft toch niet uit zichzelf geluid?
(Wat speelt geluid af?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn Playstation 3 aangesloten op mijn computer monitor, daarnaast heb ik geluid nodig. Dit gaat via een audio jack in mijn monitor.

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende opties afhankelijk van wat je wilt en wat voor een speakers je hebt:

Je kan op de jack uitgang van het beeldscherm een kleine koptelefoon versterker aansluiten waar je vervolgens weer je computer speakers op aansluit.
Let op, je speakers moeten dan wel ook een jack aansluiting hebben omdat de kleine koptelefoon versterkers meestal ook een jack uitgang hebben.

Je kan ook de jack uitgang van het beeldscherm aansluiten op een aparte grotere versterker waar je vervolgens weer de speakers op aansluit.
Hierbij moeten de speakers meestal wel een aansluiting hebben van 2 koper draadjes (rood en zwart, of plus en min) per speaker.

De laatste optie is computerspeakers kopen/verkrijgen die vanuit zichzelf kunnen versterken, deze herken je vaak aan dat ze een aansluiting op het lichtnet hebben en een volume knop.

Let wel op:
Als je het geluid van je computer uit de jack uitgang van je beeldscherm wilt hebben moet je het beeldscherm aangesloten hebben via de HDMI-poort of DisplayPort aan je computer.