Waar krijg ik online informatie over home cinema?

Ik zoek een goedkope 5.1 set (liefst zonder dvd-speler) die ik aan kan sluiten op mijn tv.
Ook moet ik met 1 snoertje mijn laptop erop kunnen aansluiten om muziek af te spelen,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Reviews, check sites als AVForums, Whathifi. Evt. ook Kieskeurig.nl waar je gebruikservaringen kan lezen (niet altijd even betrouwbaar, maar wanneer goed onderbouwd kun je er toch wat aan hebben).

Maar dan nog wordt slechts een deel van het aanbod besproken natuurlijk. Verder moet je bij lagere budgetten minder kritisch worden. Ook herkend niet iedereen wat goed geluid is, en voor hem maakt het dus sowieso minder uit.

Kortom, je zou moeten vragen aan mensen die weten waar ze het over hebben, wat een goed idee is.

Je hebt het over een goedkoop setje. Welk budget denk je precies aan?
Wat je zou kunnen overwegen als je liever geen blurayspeler erbij wil, om voor een PC-setje te gaan met de aansluitingen die je nodig hebt. Een koptelefoon-aansluiting hebben veel opties wel, dus dat aansluiten van je laptop is sowieso geen probleem. Home Cinema-sets met een losse versterker beginnen vaak wat hoger in de prijs. Maar ik moet eerst weten wat jij 'goedkoop' noemt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik zat aan zoiets te denken (ook in die prijsklasse dus): http://www.redcoon.nl/B309365-Pioneer-S-SL100_51-satellietsystemen?xtmc=5.1&xtcr=2#databox Weet je toevallig hoe je kunt zien of hier (via HDMI?) simpel een laptop op aan te sluiten is? En ik vraag me ook af hoe je het op de tv aansluit... heel stom misschien maar ik vind het zo onduidelijk. Kan dat ook via HDMI of moet je dan meerdere van die stekkertjes aansluiten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is alleen het speakersetje. Hier moet nog een versterker bij waar de boel op aan te sluiten is. Dan zit je al op minimaal 180 Euro extra. Ik denk dus dat als 120 Euro het budget wordt, het lastig wordt. Je kan dan beter kijken naar opties die vast zitten aan een blurayspeler, waar ook een optische ingang op zit, zodat je alsnog gebruik kan maken van de speakers met je mediaspeler, console of wat je dan ook wil aansluiten. Wil je meer apparaten aansluiten, dan zul je aanmerkelijk meer moeten uitgeven. Ik denk dat je goedkoopste optie iets als de Goedkoopste Yamaha YHT-196 is. Die zit op 230 Euro ongeveer. Hierop kun je veel apparaten aansluiten, en sluit je inderdaad via HDMI aan op je TV.