Wat zijn vereiste als je een microfoon op een luidspreker aansluit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
6.5K

Het beste antwoord

Je hebt bij een passieve luidspreker de volgende setup nodig.

microfoon
mixer met microfoon ingangen.
Versterker.
Luidspreker(s)

je sluit je microfoon op je mixer aan. De master(s) out van je mixer sluit je aan op de signaal ingang(en) van je versterker. En de luidspreker uitgangen van de versterker sluit je aan op luidspreker(s)

bij een actieve setup kan het nog makkelijker. Je kan bij de meeste actieve luidsprekers direct een microfoon erop aan sluiten. En als je de microfoon op 2 actieve luidsprekers wilt aan sluiten. Dan is er vaak een mogelijkheid tot doorlussen van signaal. Bij de meeste actieve luidsprekers is dit mogelijk.

Ik wil dit verhaal nog wel even onderbouwen met het feit dat er ook microfoons bestaan die apart gevoed moeten worden zoals bijvoorbeeld een richtmicrofoon. Dit heet fantoom voeding. Vanuit een actieve luidspreker is dit bijna niet mogelijk. Maar op de meeste luxere pa mixers zit wel een functie om fantoom voeding aan te zetten op het kanaal van de microfoon waar het nodig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een microfoon is niet rechtstreeks op een luidspreker aan te sluiten.
Je zult een versterker met microfooningang tussen de microfoon en de speaker moeten zetten, of een mengpaneel met een versterker met lijningang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan wel als het een actieve luidspreker is. Voorwaarde is dan dat je de goede hardware hebt afhankelijk van de input van de luidspreker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik een versterker met ee, aux aansluiting daar aan heb ik mijn laptop aan gesloten en aan mijn laptop mijn microfoon werkt prima