Ik wil (op een simpele manier) goed geluid bij films, wat moet ik kopen?

Ik heb namelijk al een goede blu-ray speler. Moet ik persee een home cinema set kopen of kan ik ook gewoon een setje luidsprekers kopen met niet teveel poespas? Ik wil eigenlijk geen apart kastje en afstandsbediening. Dat lijkt me zo'n gedoe!

Toegevoegd na 1 uur:
Toevoeging: is een soundbar een goede optie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik heb in mijn woonkamer een complete home-cinemaset met alles erop en eraan, maar wat denk je? Hij staat bijna altijd op standje "stereo" (waarbij dus de center en de achterspeakers niets doen). Dat is niet omdat de andere speakers slecht zouden zijn (integendeel, er zijn kosten noch moeite gespaard), maar gewoon omdat iedereen dat toch het prettigst en het best verstaanbaar vindt.
Oftewel: sluit een goede stereo aan (subwoofer is geen overbodige luxe) en geniet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een set hebt met een subwoofer en 2 speakers kom je al een heel eind, veel tv speakers hebben nl. weinig bas, wat vooral bij films erg zonde kan zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het meest simpel is het om je BR-speler gewoon via een stereo interlink (rode en witte aansluitpunten) aan een stereo-versterker te koppelen.
En dan heb je aan een set stereo-luidsprekers voldoende, die koppel je dan met luidsprekerkabels aan de uitgang van de versterker.

De kwaliteit van geluid en of je het goed vindt, wordt bepaald door de kwaliteit van de afzonderlijke componenten. De keuze van de speakers heeft dan een zeer grote invloed op de geluidkwaliteit. Tevens bepalen de specificaties (o.a. gevoeligheid/impedantie, etc.) van de speakers of er kritisch (of niet) moet worden gekeken naar de kwaliteit van de versterker.