Hoe creer je een muziek CD met de tracktitels als je cd afspeelt, i.p.v Track 01/track 02 etc?

Ik wil namelijk een muziekCD maken met daarop 8 nummers. Ik wil dat hij de tracktitels aanhoudt en geen Track01, Track02 etc. Is dit mogelijk met Nero of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
4.1K

Antwoorden (3)

Je kan in bijvoorbeeld verkenner de bestandsnamen noemen naar de artiest en het liedje, je noemt het dan bv 'Pink - Try'. Dit doe je met alle nummers zo (met betreffende artiest en nummer natuurlijk). Nero zal dat zo overnemen.

Als je de volorde zelf wilt bepalen kan je er nor 01 of 02 etc voorzetten.

Als ik zo'n cd afspeel krijg ik altijd de juiste benaming op de display van de cd-speler.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let er ook op dat je de ID3-tag ook goed hebt ingevuld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Windows Media Player 12 als volgt:
1. Start Windows Media Player en ga naar de Library Tab.
2. Onder Artiest of Albums, kijk naar het bestand die U wilt aanpassen
3. Doe een Rechter-Klik en selecteer Edit op de beschikbare categorieen om de juiste data in te voeren (b.v., Track nummer, Titel van de song, Artiest Naam, Album Naam, Genre, etc.)
4. Verander de Naam van het bestand.
5. Klik Enter om de veranderingen te bewaren. Zelf gebruik ik een oude versie van Winamp. Daarin is het links bovenin van het hoofdscherm op het bolletje klikken, vervolgens op 'view file info' en dan zit je in het scherm om de ID3 te wijzigen.
U kan met de Windows Verkenner naar je CD gaan en dan openen met de Windows Media Player, daar kan u de visualisatie aanpassen. Normaal komt beurtelings de uitvoerder(s), album naam en titel.
Als die gegevens niet ingevuld zijn in de verkenner kan u die zelf aanpassen door bv op de titel te gaan staan en dan F2 te drukken of rechts te klikken op de titel en dan "Naam wijzigen".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kan u die CD slepen naar een map onder "Mijn muziek, daar kan u met voorgaande procedure alle gegevens invullen en vanaf die locatie op een CD branden waarmee alle gegevens mee gekopieerd worden.
Als je een audio cd maakt, dus geen mp3 cd, dan kan dat alleen met de redbook extensie "CD-Text". Het heeft geen zin om mp3 bestanden te hernoemen of ID-3 tags te vullen, want dat wordt op een Audio Cd niet ondersteund.

Je moet een programma gebruiken wat CD-Text mode ondersteunt. MediaMonkey kan dat en ook Nero vanaf versie 5.5.
De CD-Text moet dan ook gebrand worden op de Audio CD. Hoe je dat doet staat op de volgende site:
http://www.newcyberian.com/cd-text.html
Let op dat niet alle Audio CD spelers CD Text ondersteunen. Succes.