is het aangeraden om een keyboard te kopen om muziek te maken op de pc als je geen noten kan lezen of nooit een instrument gespeeld hebt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eerder een midi-keyboard(je). Een keyboard heeft zijn eigen geluidsmodule, die zal je nooit gebruiken als je met software bezig gaat. En ja dat is best aan te raden, alles in voeren met een muis kan je dan een stuk versnellen. Je kan gewoon de quantizer instellen zodat je altijd op de maat zit. Toegevoegd na 2 minuten: Er zijn dus wel keyboards met een midi out, maar dat is dus weggegooid geld als je het interne geluid van dat keyboard niet gebruikt. Een midi keyboard is dan de logischere keuze. Toegevoegd na 3 minuten: Bij komend voordeel van MIDI keyboards is dat ze meestal het MIDI-signaal over USB kunnen sturen zodat je geen MIDI-kastje meer nodig hebt. Toegevoegd na 4 minuten: Voor het geld kan je het ook niet laten liggen: http://www.google.nl/products/catalog?q=midi+usb+keyboard&hl=nl&prmd=imvns&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1536&bih=844&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=6022564066450616073&sa=X&ei=szgQUPv0Eoia0QX8rIDgCA&ved=0CIMBEPMCMAg Toegevoegd na 9 minuten: In leren spelen, leer je meestal vanzelf, eerst misschien wat onwennig maar op een gegeven moment gaat het vanzelf, althans bij de meeste elektronische dansmuziek, als je hele klassieke stukken wil gaan spelen is lessen wel aan te raden.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/MIDI_keyboard

Ikzelf kan ook geen noten lezen, in ieder geval niet goed en ik doe het dus ook nooit. Maar toch kan ik al aardig goed keyboard spelen. Ik heb zo'n jaar geleden gewoon een keyboard gekocht op marktplaats (aanrader!) Omdat ik wist dat ik het leuk vind en leer nu via Youtube tutorials nummers, en het gaat echt top! Als je het geld er dus voor over hebt, zéker doen! Jij bepaalt immers zelf op welk niveau je zou willen spelen.

Bronnen:
Persoonlijk

Laat ik het zo zegen, ik heb een tyros 2 en speel er na mijn eigen mening redelijk goed op. Er is 1 manier om het geluid van een keyboard normaal zonder dat het klinkt zoals een speelgoed keyboard van €10 en dat is door een keyboard met een hard disk recorder te kopen. En de goedkoopste is €2000 dus ik raad je aan om een midi keyboard of iets anders wat in die richting gaat te kopen want anders koop je een keyboard van €2000 waarvan je maar €5 gebruikt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100