Ik hoor om de minuut een hoge piep door de geluidsboxen, waardoor komt dit?

Hallo, ik woon sinds een maand op mezelf maar nu heb ik het volgende probleem,

Als ik simpele geluidsboxjes aansluit op het stroom en aanzet zonder in een laptop ofzo in te prikken hoor ik al een hoge toon/piep om de minuut soms wat langer, de piep duurt ongeveer 5 tot 10 seconden en is erg irritant.

ik heb van alles al geprobeerd, ik krijg deze piep OOK door de home cinema set als deze aan staat ( op 1 van de boxjes ) dus het ligt NIET aan de 2.1 set die ik heb. want deze functioneren wel goed ergens anders.

Ik heb van alles geprobeerd zoals het uittrekken van andere apparatuur, alles is nu uitgetrokken en als ik de boxjes nog aansluit apart op een netwerk piept er nog steeds iets door de boxjes.

Als de piep er is, en ik zet de boxjes uit is het weg, als ik het weer aanzet begint het weer te piepen.

ik heb een kleine video gefilmd, wanneer ze piepen :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
7.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
klinkt als het bliepje van een chatprogramma waarbij je een berichtje krijgt, volgens mij facebook.
Ritsuka
11 jaar geleden
Luister maar: https://www.youtube.com/watch?v=wFhsrXfdJrI
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me meer hoogfrequent instraling. Staan ze soms dicht naast een TV of monitor ???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probleem is gevonden. ik zit in een studenten appartement en elke x als de lift omhoog of omlaag gaat krijg ik dit te horen via de boxen

Antwoorden (1)

Je kunt proberen om de speakers te verplaatsen. Vaak pakt het snoer van speakers signalen van andere apparaten op. Vooral beeldschermen en speakers gaan niet goed samen vanwege het magnetische veld dat elkaar stoort.

Als daarmee de piepjes niet weg zijn kun je kijken of het een opslag medium is zoals dvd brander, sd kaart. Om dat te testen haal je cd-roms en sd kaarten uit de computer of laptop. Wanneer het dat niet is, is de enige mogelijkheid die overblijft dat de harde schijf stoort op de geluidskaart van de computer of laptop.

Om zeker te zijn dat de speakers niet defect zijn, kun je ze testen door ze aan te sluiten op een mp3 speler en ergens neer te zetten waar geen apparaten zijn die kunnen storen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie net je video pas. Volgens mij hoor ik een brom. Een brom is meestal een 50Hz brom en wordt veroorzaakt door stroomdraden.