Hoe kies ik een goede muziek speler, en boxen?

Ik wil graag boxen kopen, gewoon voor het afspelen van de muziek in de woonkamer. Maar nu heb ik een paar vraagjes. Wij hebben thuis ook een ipad, en op die ipad zijn er airplay opties. Nu zou ik graag een goedkope, maar goede luidspreker willen. Met een airplay optie.

Het moet mooi maar natuurlijk klinken. Het liefst heb ik gewoon één box. Ik heb ooit de Bowers and Wilkins "Zeppelin" gehoord. Dat vind ik heel mooi klinken, maar die is ontzettend duur! Is er een zelfde soort box maar dan in een lagere prijs klasse?

Alvast bedankt! lenny

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Door een lijstje met voorwaarden op te stellen; Prijs, formaat, klank warmte/kilte... enz...
Vervolgens te bepalen wat voor muziek je er voornamelijk op gaat luisteren.
En daarna heel lang google-en, fora bezoeken met vrienden en kennissen praten over hun muziekspeler en boxenset.
Dan maak je uiteindelijk een top3 van potentiele kanshebbers die je vervolgens in een speciaalzaak gaat bekijken en beluisteren om ze daar vervolgens niet te kopen omdat het op internet goedkoper kan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Totdat er geen winkels meer zijn om te luisteren.
En dan maar hopen dat met mooi, natuurlijk, warm enz op internet het zelfde wordt bedoeld als wat jij hoort.

Andere antwoorden (2)

Sonos heeft goede box- luidsprekers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanvullend op AlexD,

Vaak is een duur(der) speakersysteem nodig om de door jou genoemde natuurlijke klank te realiseren. Alles staat of valt met hoe kritisch jij luistert.
Dus als je goedkoper wilt dan de Zeppelin, is wellicht toch een set te overwegen met daarin speakers en een versterker (neemt wel meer ruimte in, maar geeft ook meer gelegenheid om de speakers een (bredere) plaatsing voor het geluid te geven.
Mag het ook gebruikt zijn? Dan kun je kwaliteit voor beperkt budget verkrijgen.
In de link een voorbeeld van speakers voor 75 euro (met garantie).
In de tweede link een voorbeeld van een stereo versterker voor 75 euro.
Dan kun je met een paar kabels (ook op marktplaats voor minder dan 20 euro) al heel veel plezier beleven aan muziek.