Kan housenuziek je bewustzijn veranderen?

Housemuziek is best snel en laat je hart sneller kloppen maar, kan dat je bewustzijn niet veranderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet door de muziek gebeuren. Maar er zijn mensen die bepaalde pilletjes slikken als ze naar zo'n housegelegenheid gaan. En die pilletjes hebben wél invloed op hun bewustzijn. Daardoor ervaren ze de dreun van die muziek anders.
11 jaar geleden
Ja, muziek kan ervoor zorgen dat je in een bepaalde trance komt: door je te concentreren op het ritme van muziek, kan je bewustzijn veranderen. Realiteitszin en waakzaamheid verminderen en je bent je minder bewust van tijd en omgeving.

Toegevoegd na 41 minuten:
De hypno- en regressietherapeut Georg Clemens schrijft daarover op zijn website o.a.: "Ook tijdens het bidden, mediteren, massages, dansen (o.a. op house muziek), joggen of hardlopen kunnen we spontaan in trance raken".