kan ik receiver zonder boxen gebruiken?

Ik wil m gebruiken voor koptelefoon, en ik heb dus boxen niet nodig. Het gaat om merk Pioneer 5.1 receiver VSX322K/ZW ...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen enkel probleem. Inpluggen en je hebt geluid. Het meerkanaals geluid wat de receiver biedt heb je dan natuurlijk niet. Met vriendelijke groet,
Johan van kieskeurig.nl

Het beste antwoord

Dat kan natuurlijk gewoon. Zoals gezegd, gewoon inpluggen en klaar.

Het is alleen de vraag of het wel nuttig is. Waarom zou je een receiver gebruiken wanneer je alleen een koptelefoon gaat gebruiken en geen speakers? Al het geluid gaat uiteindelijk via de TV. Ik zou als eerste proberen of het geluid uit de koptelefoonuitgang van je TV afdoende is. Dan hoef je ook geen geld uit te geven aan een receiver.

O wacht, is het een 5.1 koptelefoon? Zou logisch zijn, aangezien je een receiver koopt.

In dat geval gebruik je gewoon dezelfde uitgangen als de speakers. Je moet het eea aankabels wel converteren. Immers zijn speakerkabels meestal van die typische kabels (zie eerste bron), terwijl 5.1 headsets gemaakt zijn voor gebruik in combinatie met een geluidskaart en derhalve van het jack-type.

Wanneer je gewoon stereogeluid wil kun je overigens gewoon de aansluiting aan de voorkant gebruiken, evt. middels een convertor als dat nodig is.

Ik vraag me verder af of het voor het geld dat je uitgeeft, je de kwaliteit terugkrijgt. Maar goed, dat is afhankelijk van jouw eigen plannen.

Toegevoegd na 43 seconden:
Afbeelding van jack-aansluiting toegevoegd met de tweede bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via tv weinig vermogen dan bij receiver, of zie ik het verkeerd? ( bij koptelefoon verschil tussen tv en receiver. )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geprobeerd via tv aansluiten met koptelefoon, wat geluid! Bedankt! jou antwoord zal ik als beste kiezen.

Andere antwoorden (2)

dat kan zeker ! Gewoon hoofdtelefoon inpluggen en klaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. Wel even opletten dat-ie niet in de 5.1 stand staat, want er zijn apparaten die in dat geval via de koptelefoon alleen L+R laten horen, waardoor je het middenkanaal en de achterkanalen mist. Maar goed dat hoor je natuurlijk onmiddellijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He bedankt voor deze antwoord! Daar heb ik ook wat aan. Trouwens het is voor eerste keer dat ik receiver ga kopen, voor drie doelen ; tv kijken en 3d bluray en natuurlijk games.